sábado, 30 de mayo de 2009

VALORACIÓ DE LA PAC 2 I LA PAC 3. IMMERSOS EN EL MÓN WQ


Les PAC 2 i 3 han estat una excel.lent oportunitat per conèixer el recurs educatiu de la WQ. He de reconèixer que fins aquest moment desconeixia l’existència d’aquesta tipologia d’eines didàctiques.
La PAC 2 m’ha permès aprendre a dissenyar una WQ i a saber quina utilitat i aplicabilitat pot tenir en el meu àmbit de treball tant ara com en un futur. Les possibilitats d’aquest recurs són inesgotables ja que tot i que presenta una estructura molt definida, les temàtiques a abordar poden ser infinites. Tant en el procés de recerca i selecció d’informació i en la posterior fase de disseny, he comprovat el gran potencial motivador que té tant per l’alumnat com per al professorat. La WQ és una eina molt senzilla d’utilitzar, molt pautada perquè et va guian constantment en el procés d’aprenentatge i capaç de despertar en l’aprenent un esperit d’investigació a partir dels materials webs que aporta.
La PAC 3 ha potenciat la recerca d’altres materials webs que també poden ser interessants treballar des de la perspectiva de la interculturalitat. La fitxa d’anàlisi ha estat una eina útil per a pautar la valoració del material. En aquesta ocasió he tornat a apostar per un material en format WQ que m’ha atret molt sobretot per la manera de tractar el debat social obert sobre el tema de l’ús del hijab a l’escola.
Aquesta dues PAC’s són un exemple de com podem integrar a les aules les NNTT i de quina manera podem ajudar als nostres alumnes a obrir els ulls davant la realitat social. En aquesta ocasió ens hem centrat en el tema de la interculturalitat, que no és aliè a molts altres temes, però hi ha multituds de realitats que es poden treballar a partir de la metodologia de treball apresa.

No hay comentarios: