sábado, 30 de mayo de 2009

VALORACIÓ DE RECURSOS PER A LA INTERCULTURALITAT

Una de les propostes de WQ que més m’ha agradat és: I tu què creus? Estereotips als centres educatius? Per tal de dur a terme un programa intercultural fort a les escoles hem de començar a treballar el tema dels estereotips i prejudicis en primer lloc amb el professorat. Aquest col.lectiu és el primer que s’ha de formar i s’ha de conscienciar del conflicte que poden generar les falses creences i els falsos coneixements sobre una determinada ètnia. Per tant m’ha semblat molt encertat tant la temàtica seleccionada com els destinataris. D’altra banda utilitza tant un format com un llenguatge molt senzill i directe que facilita la comprensió dels objectius que pretén la WQ i de les activitats que caldrà realitzar per aconseguir-los. Aquestes últimes són molt variades i posen a debat molts dels prejudicis que a diari circulen en la societat. També s’agraeix l’ampli ventall de recursos de la xarxa que ens faciliten per tal d’ampliar els nostres coneixements sobre el tema. A més a més cal dir que aquesta WQ es podria també destinar al treball amb els alumnes de la ESO.

Una altra proposta de WQ que m’ha semblat molt interessant és la titulada: com tracten la interculturalitat les sèries de televisió? Sens dubte les sèries de TV tenen un gran poder de atracció i convissió davant els adolescents i resulta força interessant poder analitzar com tracten certes temàtiques d’actualitat social i quina influència tenen en el públic al que van destinades.
Cal destacar a més a més de la riquesa de continguts que presenta la WQ, el fet que es basi en un model crític. Les característiques de la nostra societat està potenciant que els joves es posicionin davant els temes conflictius en una postura còmoda i de poc intervencionisme. Són totalment acrítics davant molts temes que els repercuteixen directament. Per aquest motiu em sembla molt bé que a través del treball que es proposa s’ensenyi a l’alumnat a ser crític davant aquells temes socials que els afecten directa o indirectament; com a membres de la societat que són s’han d’implicar i participar activament.

No hay comentarios: